Dina cookies, ditt val!

Agent Smith använder obligatoriska cookies för att webbplatsen ska fungera samt cookies för analys, anpassat innehåll och för att ge dig en mer relevant upplevelse på vår webbplats. Vi delar informationen till de annons- och analysföretag vi arbetar med. Genom att klicka Acceptera samtycker du till vår användning av cookies. Anpassa dina val här och läs gärna mer kring vår Integritetspolicy

Tillåt alla cookies

Cookies som behövs för att sajten ska fungera korrekt. Går ej att stänga av.

Alltid aktiv

Dessa cookies ger oss information om hur vår webbplats används och ger oss möjlighet att förbättra den och liknande funktioner.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Terrahutton

Bakgrund

Terrahutton arbetar med att förändra hur junior mining-bolag presenterar sina projekt, med hjälp av interaktiv 3D-teknik och avancerad visualisering. För att stärka sin position på marknaden behövde företaget en uppdaterad varumärkesidentitet som speglar deras innovationskraft och tekniska expertis – ett modernt grepp som skiljer dem från branschens mer traditionella aktörer.

Uppdrag

& Agent Smith fick i uppdrag att skapa en visuell och kommunikativ plattform som förmedlar Terrahuttons avancerade teknologi och revolutionerande lösningar för branschen. En workshop inledde projektet, där insikter om målgruppens behov och Terrahuttons vision låg till grund för arbetet. Målet var att lyfta företagets innovationskraft och tydligt positionera det som en game-changer inom mining-kommunikation.

Lösning

Logotypen är utformad med ett fokus på utforskning och visualisering, där designen kombinerar en klassisk 3D-ikon, jordlager och ett öga för att symbolisera insikt och dataanalys.

Övriga grafiska element hålls minimala för att ge utrymme åt högkvalitativa satellitbilder. Glassmorphism används för att skapa en modern, teknisk känsla och säkerställa att inget distraherar från den visuella informationen. Helheten signalerar innovation, precision och en ny standard för hur geologiska data presenteras.

Nästa projekt
Garantell - Branding

Slösa inte med din tid
(eller dina pengar).

Eftersom du slipper lägga tid på att hitta, bedöma och få tag i de bästa kreatörerna sparar du en massa tid som du kan använda till annat. T.ex att lära dig åka inlines.

MAILA OSS!